[Semper iratus plus se posse putat quam possit.] S.1
Spes est salutis, ubi hominem obiurgat pudor.
Suadere primum, dein corrigere beniuoli est.
Sapiens contra omnes arma fert, cum cogitat.
Sanctissimum est meminisse, cui te debeas. 5
Stulti timent fortunam, sapientes ferunt.
Sensus, non aetas inuenit sapientiam.
Semper beatam se putat benignitas.
†Sapiens semper quiescendi dat locum iniuriae.
Solet esse in dubiis pro consilio temeritas. 10
Semper consilium tunc deest cum opus est maxime.
Sapiens cum petitur si tacet grauiter negat.
Semper plus metuit animus ignotum malum.
Secunda in paupertate fortuna est fides.
Si nihil uelis timere, metuas omnia. 15
Summissum imperium non tenet uires suas.
Secundus est a matre nutricis dolor.
Sibi supplicium ipse dat, quem admissi poenitet.
Suum sequitur lumen semper innocentia.
Stultum est ulcisci uelle alium poena sua. 20
Sibi primum auxilium eripere est leges tollere.
Suis qui nescit parcere, inimicis fauet.
Sine dolore est uulnus, quod ferendum est cum uictoria.
Semper metuendo sapiens euitat malum.
Stultum est queri de aduersis, ubi culpa est tua. 25
Solet hora, quod multi anni abstulerunt, reddere.
Spina etiam grata est, ex qua spectatur rosa.
Stultum est uicinum uelle ulcisci incendio.
Stultum facit fortuna, quem uult perdere.
Spes inopem, res auarum, mors miserum leuat. 30
Se damnat iudex, innocentem qui opprimit.
Sibi ipsa improbitas cogit fieri iniuriam.
Satis est beatus, qui potest cum uult mori.
Solet sequi laus, cum uiam fecit labor.
Socius fit culpae, qui nocentem subleuat. 35
Suspicio sibi ipsa riuales parit.
Semper metuendum, quicquid irasci potest.
Seditio ciuium hostium est occasio.
Salutis causa bene fit homini iniuria.
Stultitia est insectari, quem di diligunt. 40
Sat magna usura est pro beneficio memoria.
Sero in periclis est consilium quaerere.
Sua seruat qui salua esse uult communia.
Satis est superare inimicum, nimium est perdere.
Suspiciosus omnium damnat fidem. 45
Suspicio probatis tacita iniuria est.
Superari a superiore pars est gloriae.
Supplicem hominem opprimere, uirtus non est, sed crudelitas.
Sat est disertus, pro quo loquitur ueritas.