quod huiusce libri est dicere contra eos qui similitudinem 8.25.1
sequuntur, quae est ut in aetate puer ad senem, <puella> ad anum,
in verbis ut est scribo scribam, [dico] dicam prius contra universam
analogiam, dein tum de singulis partibus. a natura sermo<nis> in-
cipiam. 5
  omnis oratio cum debeat dirigi ad utilitatem, ad quam tum 26.1
denique pervenit, si est aperta et brevis (quae petimus, quod obscurus
et longus orator est odio), [et cum efficiat] aperta, ut intellegatur,
brevis, ut cito intellegatur, et <cum efficiat> aperta<m> consuetudo,
brevem temperantia loquentis, et utrumque fieri possit sine analogia, 5
ni[c]hil ea opus est. neque enim, utrum Herculi an Herculis clavam
dici oporteat, si doceat analogia, cum utrumque sit in consuetudine,
non neglegendum [sunt], quod aeque sunt et brevi<a> et aperta.
  praeterea quo[d]ius utilitatis causa quaeque res sit inventa, 27.1
si ex ea quis id sit consecutus, amplius ea<m> scrutari cum sit ni-
mium otiosi, et cum utilitatis causa verba ideo sint imposita rebus
ut ea<s> significent, si id consequimur una consuetudine, ni[c]hil prod-
est analogia. 5
  accedit quod quaecumque usus causa ad vitam sint assumpta, 28.1
in his †non utilitatem qu<a>erere, non similitudinem: itaque in vestitu
cum dissimillima sit virilis toga tunica<e>, muliebri<s> stola pallio,
tamen inaequabilitatem hanc sequimur ni[c]hilo minus.
  in <a>edificiis, quom non videamus habere <ad> atrium περί- 29.1
στυλον similitudinem et cubiculum ad equile, [quod] tamen propter
utilitatem in his dissimilitudines potius quam similitudines sequimur:
itaque et hiberna triclinia et <a>estiva non item valvata ac fenestrata
facimus. 5