quod si oportet id es<se>, ut a similibus similiter omnia
|
8.34.1
|
declinentur verba, sequitur, ut ab dissimilibus dissimilia debeant fingi,
|
|
quod non fit: nam et <ab> similibus alia fiunt similia, alia dissimilia,
|
|
et ab dissimilibus partim similia partim dissimilia. ab similibus simi-
|
|
lia, ut a bono et malo bonum malum; ab similibus dissimilia, ut ab
|
5
|
lupus lepus lupo lepori. contra[ria] ab dissimilibus dissimilia, ut
|
|
Priamus Paris, Priamo Pari; ab dissimilibus similia, ut Iupiter
|
|
ovis, Iovi ovi. eo iam magis †analogias dissimilia finguntur, sed
|
35.1
|
etiam ab [h]isdem vocabulis dissimilia neque a dissimilibus similia,
|
|
sed etiam eadem. ab [h]isdem vocabulis dissimilia fingi apparet, quod,
|
|
cum duae sint Albae, ab una dicuntur Albani, ab altera Albenses;
|
|
cum trinae fuerint Athenae, ab una dicti Athenae<i>, ab altera Athe-
|
5
|
naiis, a tertia Athen<a>eopolitae. sic ex diversis verbis multa facta
|
36.1
|
in declinando inveniuntur eadem, ut cum dico ab Saturni Lua Luam,
|
|
et ab solvendo [ab]luo [ab]luam. omnia fere nostra <n>omina [li]virilia
|
|
et muliebria multitudinis cum recto casu fiunt dissimilia, ea<de>m <in>
|
|
dand<i>: dissimilia, ut mares Terentiei, feminae Terentia<e>, eadem in
|
5
|
dandi, vireis Terentieis et mulieribus Terentieis. dissimile Plautus et
|
|
Plautius et co<m>mune, ut huius Plauti et Marci.
|
|
denique si est analogia, quod in multis verbis e<s>t simili-
|
37.1
|
tudo verborum, sequitur, quod in pluribus est dissimilitudo, ut non
|
|
sit in sermone sequenda analogia.
|
|
postremo, si est in oratione, aut in omnibus eius partibus
|
38.1
|
est aut in aliqua [esse parum et]: in omnibus non est, in aliqua
|
|
esse parum est, ut album esse <A>ethiopa[m] non satis est quod ha-
|
|
bet candidos dentes: non est ergo analogia.
|
|
cum ab similibus verbis quae declinantur similia fore polli-
|
39.1
|
ceantur qui analogias esse dicunt, et cum simile [lae]tum denique
|
|
dicant esse verbo verbum, ex eodem si[t] genere eadem figura transi-
|
|
tum de cassu in cassum similiter ostendi possit, qui haec dicunt
|
|
utrumque ignorant, et in quo loco similitudo debeat esse, et quem-
|
5
|
admodum spectari soleat, simile sit necne. quae cum ignorant, sequi-
|
|
tur ut, cum analogiam dicere non possint, sequi <non> debeamus.
|
|
qu<a>ero enim, verbum utrum dicant vocem quae ex syllabis est ficta,
|
40.1
|
eam quam audimus, an quod ea significat, quam intellegimus, an
|
|
utrumque. si vox voci esse debet similis, ni[c]hil refert, quod signi-
|
|
ficat mas an femina sit, et utrum nomen an vocabulum sit, quod illi
|
|
interesse dicunt. sin illud quod significatur debet esse simile, Diona
|
41.1
|
et Theona quos dicunt esse p<a>ene ipsi geminos, inveniuntur esse
|
|
dissimiles, si alter erit puer, alter senex, aut unus albus et alter
|
|
<A>ethiops, item aliqua re alia dissimile<s>. sin ex [ex] utraque parte
|
|
debet verbum esse simile, non cito invenietur qui<n> in altera utra
|
5
|
re claudicet, nec Perpenna et Alf[a]en<a> erit simile, quod alterum
|
|
nomen virum, alterum mulierem significat. quare quoniam ubi simili-
|
|
tudo esse debeat nequeunt ostendere, impudentes sunt qui dicunt esse
|
|
analogias.
|
|