his di<s>cretis partibus singulas perspice, quo facilius nus-
|
8.47.1
|
quam esse analogias quas sequi debeamus videas. nempe esse opor-
|
|
tebat vocis formas ternas, ut in hoc humanus humana humanum, sed
|
|
habent quaedam binas, ut cervus cerva, qu<a>edam singulas, ut aper,
|
|
et sic multa. non ergo est in huiuscemodi generibus analogia.
|
5
|
et in multitudine ut unum significat pater, plures patres,
|
48.1
|
sic omnia debuerunt esse bina. sed et singularia solum sunt multa,
|
|
ut cicer, siser (nemo enim dicit cicera, sisera) et multitudinis sunt,
|
|
ut salinae (non enim ab his singulari specie dicitur salina) et balnea<e>.
|
|
neque ab eo quod dicunt balneum habet multitudinis consuetudo: nam
|
5
|
quod est ut praedium balneum, debuerunt esse plura, ut praedia bal-
|
|
nea, quod non est: non est ergo in his quoque analogia.
|
|
alia casus [alia casus] habent et rectos et obliquos, alia rectos
|
49.1
|
solum, alia modo obliquos habent: utrosque ut Iuno, Iunonis, rectos
|
|
modo ut Iupiter, Maspiter, obliquos solum ut Iovis, Iovem: non ergo
|
|
in his est analogia.
|
|
nunc videamus in illa quadripertita. primum si esset ana-
|
50.1
|
logia, ut in infeineiteis articulis, ut est quis quem quoius, sic dicere-
|
|
tur quae quam <qua>ius; et ut est quis quoi, sic diceretur qua quae:
|
|
nam est proportione simile: ut deae bonae quae, sic dea bona qua[e]
|
|
est, et ut est quem quis, sic quos ques. quare quod nunc dicitur qui
|
5
|
homines, dici oportuit ques.
|
|
pr<a>eterea ut est ab [h]is <ei>, sic ab ea eae diceretur, quod
|
51.1
|
nunc dicitur ei; pronuntiaretur ut in iis viris, sic es mulieribus, et
|
|
ut est in rectis casibus <is> ea [id], in obliquis esset eius eaius; nunc
|
|
non modo in virili sicut in muliebri dicitur eius, sed etiam in neutris
|
|
articulis, ut eius viri, eius mulieris, eius pabuli, cum discriminentur in
|
5
|
rectis casibus is ea id. de hoc genere parcius tetigi, quod librarios
|
|
haec sp<in>onsiora indiligentius elaturos putavi.
|
|