deinceps dicam de altero genere vocabulorum, in quo con- 8.75.1
tentiones fiunt, ut album albius albissumum, in quo †id analogias non
servari apparet: nam cum sit simile salsum caldum et dicatur ab his
salsius caldius, salsissimum caldissimum, debuit dici, quoniam simile
est bonum malum, ab his bonius et malius, bonissimum et malissi- 5
mum. nonne dicitur bonum melius optimum, <malum peius pessimum>?
in aliis verbis ni[c]hil <de>est, ut dulcis dulcior dulcissimus, in aliis 76.1
primum, ut peium peius pessimum, in aliis medium, ut caesior caesius
c<a>esi<s>sumus, in aliis bina sunt quae <de>sint ab eadem voce de-
clinata, et ea ita ut alias desint secundum et tertium, ut in hoc mane
manius manissime, alias ut duo prima absint, ut ab optimum optius 5
optum, alias ut primum et tertium desit, ut a melius melum melissu-
mum. pr<a>eterea si dicerentur similiter, cum similia essent <m>acer 77.1
sacer tener et macerrimus sacerrimus tenerrimus, non discreparet in
his macrior tenerior, neque alia trisyllaba fierent; et si in his domi-
naretur similitudo, diceremus ut candidissimus candidissima, pauper-
rumus pauperrima, sic candidus candida, pauper paupera; et ut dici- 5
mus doctus docta, doctissimus doctissima, sic diceremus frugalissumus
frugalissima, frugus et fruga. et si proportione[m] esse<nt> verba, ut 78.1
uno vocabulo dicimus virum et mulierem sapientem et diligentem et
sapientiorem et diligentiorem, sic diceremus item, cum pervenissemus
ad summum, quod nunc facimus aliter: nam virum dicimus sap<i>en-
tissimum et diligentissimum, feminam sapientissimam et diligentissi- 5
mam. quod ad vocabulorum huius generis exempla pertinet, multa
sunt reliqua; sed ea quae dicta, ad iudicandum satis sunt, quor ana-
logias in collatione verborum sequi non debeamus.
  magnitudinis vocabula cum possint esse terna, ut cista cistula 79.1
cistella, †in mediis non sunt, ut in his macer macricolus macellus,
niger nigricolus nigellus. item minima in quibusdam non sunt, ut
avis avicula aucella, caput capitulum capitellum. in hoc genere voca-
bulorum quoniam multa desunt, dicendum est non esse in eo potius 5
sequendam quam consuetudinem rationem.