ad ea Quinctius coram quibus magis quam apud quos 35.49.1.1
uerba faceret dicere Archidamum rationem habuisse; Achaeos 2.1
enim probe scire Aetolorum omnem ferociam in uerbis,
non in factis esse, et in conciliis magis contionibusque quam
in acie apparere; itaque parui Achaeorum existimationem, 3.1
quibus notos esse se scirent, fecisse: legatis regis et per eos
absenti regi eum se iactasse. quod si quis antea ignorasset 4.1
quae res Antiochum et Aetolos coniunxisset, ex legatorum
sermone potuisse apparere: mentiendo in uicem iactandoque
uires quas non haberent, inflasse uana spe atque inflatos esse.
'dum hi ab se uictum Philippum, sua uirtute protectos 5.1
Romanos et, quae modo audiebatis, narrant uos ceterasque
ciuitates et gentes suam sectam esse secuturos, rex contra
peditum equitumque nubes iactat et consternit maria classi-
bus suis. est autem res simillima cenae Chalcidensis hospitis 6.1
mei, et hominis boni et sciti conuiuatoris, apud quem sol-
stitiali tempore comiter accepti cum miraremur unde illi eo
tempore anni tam uaria et multa uenatio, homo non qua isti 7.1
sunt gloriosus renidens condimentis ait uarietatem illam et
speciem ferinae carnis ex mansueto sue factam.' hoc dici apte 8.1
in copias regis, quae paulo ante iactatae sint, posse; uaria
enim genera armorum et multa nomina gentium inauditarum,
Dahas <et Medos> et Cadusios et Elymaeos, Syros omnes esse,
haud paulo mancipiorum melius propter seruilia ingenia 5
quam militum genus. 'et utinam subicere oculis uestris, 9.1
Achaei, possem concursationem regis magni ab Demetriade
nunc Lamiam in concilium Aetolorum, nunc Chalcidem:
uideretis uix duarum male plenarum legiuncularum instar in 10.1
castris regis, uideretis regem nunc mendicantem prope
frumentum ab Aetolis quod militi admetiatur, nunc mutuas 11.1
pecunias faenore in stipendium quaerentem, nunc ad portas
Chalcidis stantem et mox, inde exclusum, nihil aliud quam
Aulide atque Euripo spectatis in Aetoliam redeuntem. male
crediderunt et Antiochus Aetolis et Aetoli regiae uanitati; 5
quo minus uos decipi debetis sed expertae potius specta- 12.1
taeque Romanorum fidei credere. nam quod optimum esse 13.1
dicunt, non interponi uos bello, nihil immo tam alienum
rebus uestris est: quippe sine gratia, sine dignitate praemium
uictoris eritis.'