sed magis oboedienter uentum in curiam esse quam ob- 3.39.1.1
noxie dictas sententias accepimus. L. Ualerium Potitum 2.1
proditum memoriae est post relationem Ap. Claudi, prius-
quam ordine sententiae rogarentur, postulando ut de re
publica liceret dicere, prohibentibus minaciter decemuiris
proditurum se ad plebem denuntiantem, tumultum exciuisse. 5
nec minus ferociter M. Horatium Barbatum isse in cer- 3.1
tamen, decem Tarquinios appellantem admonentemque
Ualeriis et Horatiis ducibus pulsos reges. nec nominis 4.1
homines tum pertaesum esse, quippe quo Iouem appellari
fas sit, quo Romulum, conditorem urbis, deincepsque reges,
quod sacris etiam ut sollemne retentum sit: superbiam uio-
lentiamque tum perosus regis. quae si in rege tum [eodem] 5.1
aut in filio regis ferenda non fuerint, quem <eadem> laturum
in tot priuatis? uiderent ne uetando in curia libere homi- 6.1
nes loqui extra curiam etiam mouerent uocem; neque se
uidere qui sibi minus priuato ad contionem populum uocare
quam illis senatum cogere liceat. ubi uellent experirentur 7.1
quanto fortior dolor libertate sua uindicanda quam cupidi-
tas in iniusta dominatione esset. de bello Sabino eos referre, 8.1
tamquam maius ullum populo Romano bellum sit quam
cum iis qui legum ferendarum causa creati nihil iuris in
ciuitate reliquerint; qui comitia, qui annuos magistratus,
qui uicissitudinem imperitandi, quod unum exaequandae 5
sit libertatis, sustulerint; qui priuati fasces et regium im-
perium habeant. fuisse regibus exactis patricios magistra- 9.1
tus; creatos postea post secessionem plebis plebeios; cuius
illi partis essent, rogitare. populares? quid enim eos per
populum egisse? optimates? qui anno iam prope sena-
tum non habuerint, tunc ita habeant ut de re publica loqui 5
prohibeant? ne nimium in metu alieno spei ponerent; 10.1
grauiora quae patiantur uideri iam hominibus quam quae
metuant.