'At si forte roges fecundam Amathunta metallis,
|
10.220
|
an genuisse velit Propoetidas, abnuat aeque
|
|
atque illos, gemino quondam quibus aspera cornu
|
|
frons erat, unde etiam nomen traxere Cerastae.
|
|
ante fores horum stabat Iovis Hospitis ara;
|
|
ignarus sceleris quam siquis sanguine tinctam
|
225
|
advena vidisset, mactatos crederet illic
|
|
lactantes vitulos Amathusiacasque bidentes:
|
|
hospes erat caesus! sacris offensa nefandis
|
|
ipsa suas urbes Ophiusiaque arva parabat
|
|
deserere alma Venus. "sed quid loca grata, quid urbes
|
230
|
peccavere meae? quod" dixit "crimen in illis?
|
|
exilio poenam potius gens inpia pendat
|
|
vel nece vel siquid medium est mortisque fugaeque.
|
|
idque quid esse potest, nisi versae poena figurae?"
|
|
dum dubitat, quo mutet eos, ad cornua vultum
|
235
|
flexit et admonita est haec illis posse relinqui
|
|
grandiaque in torvos transformat membra iuvencos.
|
|
'Sunt tamen obscenae Venerem Propoetides ausae
|
|
esse negare deam; pro quo sua numinis ira
|
|
corpora cum fama primae vulgasse feruntur,
|
240
|
utque pudor cessit, sanguisque induruit oris,
|
|
in rigidum parvo silicem discrimine versae.
|
|
'Quas quia Pygmalion aevum per crimen agentis
|
|
viderat, offensus vitiis, quae plurima menti
|
|
femineae natura dedit, sine coniuge caelebs
|
245
|
vivebat thalamique diu consorte carebat.
|
|
interea niveum mira feliciter arte
|
|
sculpsit ebur formamque dedit, qua femina nasci
|
|
nulla potest, operisque sui concepit amorem.
|
|
virginis est verae facies, quam vivere credas,
|
250
|
et, si non obstet reverentia, velle moveri:
|
|
ars adeo latet arte sua. miratur et haurit
|
|
pectore Pygmalion simulati corporis ignes.
|
|
saepe manus operi temptantes admovet, an sit
|
|
corpus an illud ebur, nec adhuc ebur esse fatetur.
|
255
|
oscula dat reddique putat loquiturque tenetque
|
|
et credit tactis digitos insidere membris
|
|
et metuit, pressos veniat ne livor in artus,
|
|
et modo blanditias adhibet, modo grata puellis
|
|
munera fert illi conchas teretesque lapillos
|
260
|
et parvas volucres et flores mille colorum
|
|
liliaque pictasque pilas et ab arbore lapsas
|
|
Heliadum lacrimas; ornat quoque vestibus artus,
|
|
dat digitis gemmas, dat longa monilia collo,
|
|
aure leves bacae, redimicula pectore pendent:
|
265
|
cuncta decent; nec nuda minus formosa videtur.
|
|
conlocat hanc stratis concha Sidonide tinctis
|
|
adpellatque tori sociam adclinataque colla
|
|
mollibus in plumis, tamquam sensura, reponit.
|
|