Libet hanc partem singulorum quoque conscientia
|
28.22.1
|
coarguere. cur enim primum anni incipientis diem laetis
|
|
precationibus invicem faustum ominamur? cur publicis
|
|
lustris etiam nomina victimas ducentium prospera legimus?
|
|
cur effascinationibus adoratione peculiari occurrimus, alii
|
5
|
Graecam Nemesin invocantes, cuius ob id Romae simula-
|
|
crum in Capitolio est, quamvis Latinum nomen non sit?
|
|
cur ad mentionem defunctorum testamur, memoriam eorum
|
23.1
|
a nobis non sollicitari? cur inpares numeros ad omnia
|
|
vehementiores credimus, idque in febribus dierum observa-
|
|
tione intellegitur? cur ad primitias pomorum haec vetera
|
|
esse dicimus, alia nova optamus? cur sternuentes saluta-
|
5
|
mus? quod etiam Tiberium Caesarem, tristissimum, ut
|
|
constat, hominum, in vehiculo exegisse tradunt, et aliqui
|
|
nomine quoque consalutare religiosius putant? quin et
|
24.1
|
absentes tinnitu aurium praesentire sermones de se re-
|
|
ceptum est. Attalus adfirmat, scorpione viso si quis dicat
|
|
"duo", cohiberi nec vibrare ictus. et quoniam scorpio ad-
|
|
monuit, in Africa nemo destinat aliquid nisi praefatus
|
5
|
Africam, in ceteris vero gentibus deos ante obtestatus,
|
|
ut velint. nam si mensa adsit, anulum ponere translati-
|
|
tium videmus, quoniam etiam mutas religiones pollere
|
|
manifestum est. alius saliva post aurem digito relata sollici-
|
25.1
|
tudinem animi propitiat. pollices, cum faveamus, premere
|
|
etiam proverbio iubemur. in adorando dextram ad oscu-
|
|
lum referimus totumque corpus circumagimus, quod in
|
|
laevum fecisse Galliae religiosius credunt. fulgetras pop-
|
5
|
pysmis adorare consensus gentium est. incendia inter
|
26.1
|
epulas nominata aquis sub mensam profusis abominamur.
|
|
recedente aliquo ab epulis simul verri solum aut bibente
|
|
conviva mensam vel repositorium tolli inauspicatissimum
|
|
iudicatur. Servi Sulpicii principis viri commentatio est
|
5
|
quamobrem mensa linquenda non sit, nondum enim
|
|
plures quam convivae numerabantur. nam sternumento
|
|
revocari ferculum mensamve, si non postea gustetur ali-
|
|
quid, inter diras habetur. * * * aut omnino inane esse?
|
|
haec instituere illi, qui omnibus negotiis horisque inter-
|
27.1
|
esse credebant deos et ideo placatos etiam vitiis nostris
|
|
reliquerunt. quin et repente conticescere convivium ad-
|
|
notatum, set non nisi in pari praesentium numero, isque
|
|
famae labor est ad quemcumque eorum pertinens. cibus
|
5
|
etiam e manu prolapsus reddebatur utique per mensas,
|
|
vetabantque munditiarum causa deflare, et sunt condita
|
|
auguria, quid loquenti cogitantive id acciderit, inter ex-
|
|
ecratissima, si pontifici accidat dicis causa epulanti. in
|
|
mensa utique id reponi adolerique ad Larem piatio est.
|
10
|
medicamenta, priusquam adhibeantur, in mensa forte de-
|
28.1
|
posita negant prodesse. ungues resecari nundinis Romanis
|
|
tacenti atque a digito indice multorum pe<rs>u<as>i<o>ne reli-
|
|
giosum est, capillum vero contra defluvia ac dolores ca-
|
|
pitis XVII luna atque XXVIIII. pagana lege in plerisque
|
5
|
Italiae praediis cavetur, ne mulieres per itinera ambulantes
|
|
torqueant fusos aut omnino detectos ferant, quoniam ad-
|
|
versetur id omnium spei, praecipue frugum. M. Servilius
|
29.1
|
Nonianus princeps civitatis non pridem in metu lippitu-
|
|
dinis, priusquam ipse eam nominaret aliusve ei praediceret,
|
|
duabus litteris Graecis ΡΑ chartam inscriptam circum-
|
|
ligatam lino subnectebat collo, Mucianus ter consul eadem
|
5
|
observatione viventem muscam in linteolo albo, his reme-
|
|
diis carere ipsos lippitudine praedicantes. carmina quidem
|
|
extant contra grandines contraque morborum genera contra-
|
|
que ambusta, quaedam etiam experta, sed prodendo obstat
|
|
ingens verecundia in tanta animorum varietate. qua-
|
10
|
propter de iis ut cuique libitum fuerit opinetur.
|
|